- Aquest any l’obrador espera incrementar un 10% les vendes i arribar a les 12.000 roses venudes.
- Hi ha una tendència creixent del nombre d’empreses que compren detalls gastronòmics com la rosa per a regalar i fidelitzar a clients i treballadors.
Sant Jordi s’ha convertit, després del Nadal, en una època forta per l’obrador de galetes El Rosal gràcies a la seva rosa de galeta i xocolata. Ja fa 5 anys que es van inventar aquest producte i les seves vendes no han parat de créixer. Especialment entre l’àmbit empresarial un cop superada la sotragada de la crisi moltes empreses tornen a apostar per accions de responsabilitat social empresarial i de fidelització pels seus clients i treballadors. Busquen també detalls gastronòmics originals i diferents que puguin sorprendre i generar una bona imatge de marca.
Les AMPES i escoles responsables de muntar parades per Sant Jordi i les botigues que habitualment ja tenen productes de El Rosal són els altres clients potencials de la rosa, a més a més dels restaurants que cada vegada més també busquen sorprendre els seus clients el dia de Sant Jordi.
“Estem notant, ja des de la campanya de lots de Nadal, que les empreses s’estan recuperant de la crisi i tornen a invertir en accions de fidelització. Cada vegada més també volen sorprendre amb productes diferents i originals, i si són gastronòmics encara millor! La clau també és personalitzar-los al seu gust, amb el seu logo i que se’ls puguin sentir seus. També hem notat més sensibilitat per col·laborar en projectes amb impacte social, però això no vol dir que no apretin amb el preu i busquin les millors condicions”, explica Mònica Viladot, responsable de vendes de l’obrador.
Per això intenten posar en valor el procés d’elaboració artesà de la seva rosa a tots els clients que els en demanen. Es fan totes una a una, se’ls dóna la forma i després s’han de xocolatejar també a mà i empaquetar-les d’una manera determinada per a poder garantir la seva conservació.
Actualment 8 persones estan treballant durant tota la jornada per a tenir tot l’estoc necessari per a cobrir les demandes. Després de 5 anys han pogut millorar la tècnica i agilitzar-ne el procés. Als responsables de l’obrador els queda pendent el repte d’idear un nou pack per la rosa que els permeti transportar-la còmodament i exportar-la més enllà del territori català.
Mentrestant compten amb l’ajuda d’algun distribuïdor que s’encarregarà de repartir les roses per tal que el dia 23 d’abril botigues d’arreu de Catalunya, també a Barcelona, puguin vendre la rosa de galeta de xocolata a tota la ciutadania.
"El Rosal, galetes bones fetes per bones persones".
El Rosal és un obrador artesà fundat l’any 1920 a Tàrrega. Elaboren galetes artesanes fetes a mà una a una. Vanos, neules, cubanitos de xocolata i els arrugats, el seu producte estrella. És un espai de treball inclusiu on s’hi posen en valor les capacitats de les persones que hi treballen. Forma part del projecte social de l’Associació Alba, entitat que treballa per generar ocupació mi millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. L’obrador encara la campanya de la rosa amb una nova imatge corporativa i de packs.